FAQs

FAQ'S

Pokemon kaarten zijn letterlijk stukjes karton met een pokemon afbeelding erop. Deze werden in 1995 bedacht door Nintendo om ermee te strijden tegen andere. Op elke kaart staat een andere pokemon, elke pokemon heeft een ander aantal levenspunten en aanvallen. Dit staat allemaal op de kaart aangegeven. Naast de pokemon kaarten zijn er ook trainer en energie kaarten. Deze heb je nodig om bepaalde aanvallen uit te voeren of om een bepaalde tactiek te gebruiken tijdens een pokemon battle. Om direct te kunnen starten met spelen is het verstandig om een speciaal Pokemon theme deck aan te schaffen. Hier zitten de juiste kaarten in om meteen van start te kunnen gaan zodat jij je vrienden kunt uitdagen voor een potje Pokemon. De ene gebruikt de kaarten om tegen zijn of haar vrienden te battlen. De ander spaart ze als een ware collector. De oudste pokemonkaarten zijn inmiddels vintage te noemen en sommige zijn zeer waardevol.

Wij zijn:

Pokemart.be

Verbindingslaan 83 R6
3600 Genk

E-mailadres: info@pokemart.be

Telefoonnumer: +32(0)492 65 79 73

Ondernemingsnummer: BE 0760.600.556

  1. Als je goederen of diensten bij ons koopt, heb je gedurende 14 dagen vanaf de levering of het sluiten van de overeenkomst het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden. Je kan je bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen (de kosten hiervoor betaal je zelf).  Binnen de 14 dagen nadat we je bestelling teruggekregen hebben of je hebt aangegeven dat je wil afzien van de overeenkomst, betalen we je de volledige aankoopprijs ervan terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald.
  2. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen dus voor jouw rekening. Wij zullen aangeven wat hiervan de kostprijs is of een raming maken, indien dit niet redelijkerwijze op voorhand kan worden berekend. Indien de goederen onmogelijk per post kunnen worden teruggezonden zullen wij deze bij jou komen afhalen en zullen jou hiervoor geen kosten worden aangerekend.
  3. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of tot je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
  4. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen zoals hierboven omschreven, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit indien mogelijk gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening houdende met onze instructies hieronder.
  5. Je kan je retourpakket retourneren via de post of een koerier.
  6. Om je herroepingsrecht, zowel in het geval van levering van diensten als levering van goederen snel en correct uit te oefenen, kan je het hieronder vermelde formulier invullen en dit opsturen naar pokemart.be, Verbindingslaan 83 R6, 3600 genk, België. Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen. 

“MODELFORMULIER VOOR HERROEPING

(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)  – Aan [hier dient U Uw naam, adres en, indien van toepassing, Uw fax en e-mailadres in te vullen] :

  – Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)

  – Besteld op (*)/Ontvangen op (*)

  – Naam/Namen consument(en)

  – Adres consument(en)

  – Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

  – Datum

  (*) Doorhalen wat niet van toepassing is.”

  1. Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden (Pokemart.be accepteert iDEAL Bancontact, overschrijving).
  2. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het “slotje” in de onderste statusbalk van je browser.
  1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het door jou bij je bestelling aangegeven adres.
  2. Wanneer een artikel in stock is wordt het aangeboden op uw leveringsadres in 1 à 4 werkdagen. Wanneer een artikel niet in webshop stock is, wordt het aangeboden op jouw leveringsadres in 3 à 6 werkdagen. Wij informeren u over de leveringstermijn in jouw bestellingsbevestiging.
  3. Leveringen gebeuren ten laatste 24 uur na betaling.

Voorwaarden Leveringsproces en kosten

  1. Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn. Als wij dat niet doen, kan je kosteloos afzien van je bestelling.  In dat geval betalen wij je uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding terug.
  2. Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan in de post. Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden, ben jij verantwoordelijk voor het transport.
  3. Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen melden en de artikelen naar ons terug sturen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. [De volgende zin geldt enkel indien je gebruik maakt van een retourformulier en dit meezendt.] Je moet hiervoor het bijgeleverde “retourformulier” gebruiken. Heb je bij het invullen van dit retourformulier vragen, dan kan je contact opnemen met één van onze medewerkers op het e-mailadres info@pokemart.be .

We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.

Ja, dat kan zeker. Pokemart.be is namelijk een speciale pokemonkaarten winkel. Doormiddel van pokemon pakjes te openen kun jij aan de pokemon kaarten komen. Het voordeel is dus dat jij zelf bepaald van welke reeks je de kaarten wilt gaan sparen. De kaarten uit de booster packs zijn ook nog eens booster fresh, dat betekend dat ze een hoge kwaliteit hebben omdat ze nog niet versleten en/of beschadigd zijn. Hieronder staat een lijst met onze pokemon kaart producten:

Pokemon booster boxen
Pokemon booster packs
Pokemon elite trainer box
Pokemon theme decks
Pokemon collection boxen
Pokemon blikken

Neem gerust een kijkje in onze pokemonshop. Let wel op, elk item kan een andere hoeveelheid pokemonkaarten bezitten. Dit is allemaal te lezen in de beschrijving.

SHIPPING POLICY

Shipping Country Shipping Courier Shipping Time Shipping Cost
Belgium DPD 1 Business Day € 7,5
Netherlands DPD 1 Business Day € 8,65
Germany DPD 2-3 Business Days € 10,10

 

  1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons per e-mail (info@pokemart.be) contacteren. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
  2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.
Schuiven naar boven